Advertisement

מתי כספי לאונרד כהן / עד סוף האהבה : לאונרד כהן לימד אותנו לחיות.

מתי כספי לאונרד כהן / עד סוף האהבה : לאונרד כהן לימד אותנו לחיות.. יעוץ זוגי, טיפול במשברי זוגיות ובעיות בחיי הנישואין מתוך גישה של פסיכולוגיה חיובית והסתכלות על משבר כהזדמנות לצמיחה. הייתי מודע לקיומו כבר בשנות ה־80, כש־first we take manhattan ו־dance me to the end of love היו להיטים, אבל לא האזנתי לו וולונטרית עד חורף 1994. לאונרד כהן התברך בכישרונות רבים, ואחד המופלאים שבהם היה יכולתו להפוך עצב ליופי. האתר עוסק בנושאי זוגיות ואינטימיות ומכיל מגוון מאמרים בתחום. יחד עם מספר אמנים ישראלים, הבולט בהם הוא מתי כספי, הופיע כהן במשך חודשיים מול חיילים במוצבים בחצי האי סיני, ולקח עמו משם זיכרונות שמצאו דרכם אל מילות השירים.

כהן מופיע בפני חיילים במלחמת יום כיפור. לשמע הפקודה, הם התיישבו על המסלול ואני ליוויתי את לאונרד כהן ששר את שירו 'כמו ציפור על חוט תייל'. מתויג אהוד מנור, לאונרד כהן, מתי כספי. בתקשורת דווח לא מעט פעמים על בריאותו המעורערת ועל השמועות שהוא חלה במחלת הסרטן. צוות הווי עם מתי כספי ואושיק לוי.

ועידת ז'נווה / לאונרד כהן - מתי כספי - האתר הרשמי
ועידת ז'נווה / לאונרד כהן - מתי כספי - האתר הרשמי from matticaspi.co.il
ב1996 קיבל את השם ההודי ג'קאן (שקט). מתי כספי חושף סיפור מדהים על לאונרד כהן. פרל ג'אם, אדי וודר, כשהשיר יצא כתבו שהקול שלו גורם ללב פשוט להתפוצץ מרוב התרגשות. רובינא הופיעה בפני לוחמים במלחמת יום הכיפורים, במסגרת צוות הווי יחד עם מתי כספי, אושיק לוי, פופיק ארנון ואף לאונרד כהן. יחד עם מספר אמנים ישראלים, הבולט בהם הוא מתי כספי, הופיע כהן במשך חודשיים מול חיילים במוצבים בחצי האי סיני, ולקח עמו משם זיכרונות שמצאו דרכם אל מילות השירים. מלחמת יום כיפור הביאה אותו לשיר לפני חייליים במוצבים בסיני. ב1994 פרש מעולם המוזיקה ועבר להתגורר במנזר זן בודהיסטי קרוב ללוס אנג'לס קליפורניה. לאונרד כהן גדל בבית יהודי במונטריאול, קנדה.

כי רק מי שידע לחיות ולמצות את החיים עד תום, לאהוב, לשנוא, ובעיקר לשקר, יודע איך למות.

בתקשורת דווח לא מעט פעמים על בריאותו המעורערת ועל השמועות שהוא חלה במחלת הסרטן. יצירתו מקיפה קרוב לאלף שירים, מהם שנכתבו לאמנים אחרים ומהם שביצע בעצמו. ישראלי, יהודי, מילים ששרות עם הלב, ביצוע שנוגע בנשמה. כספי הוא זוכה פרס אקום בתחום המוזיקה. מתי כספי, שיר לזכרנו, סינלגים חדשים, שירים חדשים, ביקורת סינגלים חדשים, יהונתן גפן, שירים ישראלים, ביקורת שירים ישראלים. זה בדיוק מה שעשה באחד משיריו המפורסמים ביותר, dance me to the end of love. לאונרד כהן, אחד היוצרים המשפיעים בעשורים האחרונים, פרסם 26 אלבומים, האחרון שבהם יצא לפני שבועות ספורים. אתר הבית של דורית כהן, פסיכולוגית (מ.א): במלחמת יום כיפור הופעתי ביחד עם לאונרד כהן במרחבי סיני. החוויה שעבר בימי המלחמה השפיעה עליו ונתנה לו השראה לכתיבת עוד שירים. גליקריה מארחת את בועז שרעבי. כהן לא היה אז זמר מוכר בארץ, אך לוי היה מעריץ שלו ולכן זיהה אותו. לאונרד מגדולי המשוררים שידע עולם המוזיקה, נפטר בגיל 82.

רובינא הופיעה בפני לוחמים במלחמת יום הכיפורים, במסגרת צוות הווי יחד עם מתי כספי, אושיק לוי, פופיק ארנון ואף לאונרד כהן. ועכשיו הוא מלמד אותנו למות. אני זוכר תמונה סוראליסטית בה אנחנו ברפידים ליד מסלול הנחיתה בשדה התעופה, ראינו מטוס הרקולס נוחת, ומתוכו יצאו עשרות חיילים. בעקבות החזרת ההגבלות, על מנת שהשקר והמרמה ימשיכו לעד, נאלצתי לבטל את בואי, סיפר למעריציו. לאונרד כהן מעט אדיש, אבל ברקע המוזיקה מתגברת, מלאכיות המוות המלוות את גזר הדין עוטפות את החספוס ברוך.

"קראתי לו אליעזר", מספר המוזיקאי הישראלי מתי כספי על ...
"קראתי לו אליעזר", מספר המוזיקאי הישראלי מתי כספי על ... from i.pinimg.com
'האיש הזה שיושב שם לבד דומה לליאונרד כהן'. ב1996 קיבל את השם ההודי ג'קאן (שקט). המלחמה אליה נקלע ריגשה אותו כמובן מאד. רובינא הופיעה בפני לוחמים במלחמת יום הכיפורים, במסגרת צוות הווי יחד עם מתי כספי, אושיק לוי, פופיק ארנון ואף לאונרד כהן. החוויה שעבר בימי המלחמה השפיעה עליו ונתנה לו השראה לכתיבת עוד שירים. מותו של כהן היה מהיר, פתאומי ושלו, ציין מנהלו של כהן. פרל ג'אם, אדי וודר, כשהשיר יצא כתבו שהקול שלו גורם ללב פשוט להתפוצץ מרוב התרגשות. אני זוכר תמונה סוראליסטית בה אנחנו ברפידים ליד מסלול הנחיתה בשדה התעופה, ראינו מטוס הרקולס נוחת, ומתוכו יצאו עשרות חיילים.

כבר הצהרתי בעבר שלא אופיע אם תהיינה הגבלות שלא יאפשרו לחלק מהקהל שלי לבוא להופעותיי.

חודשיים הוא הסתובב פה, הטרובדור היהודי הגדול, בתוך ההפגזות והפודרה של המדבר (עם מתי כספי וחברים בלהקת לוויי) והוסיף פיוטים למחזור הימים הנוראים. אליעזר, מתי תשכב לישון הן קומתך כמעט. בעקבות החזרת ההגבלות, על מנת שהשקר והמרמה ימשיכו לעד, נאלצתי לבטל את בואי, סיפר למעריציו. מופע מוסיקלי יווני נערה ממש אוצר. להיטון תיעד יום בחייה של רובינא: המוזיקאי והמשורר הקנדי יהודי לאונרד כהן מת בגיל 82. חוק הגנת הצרכן, בין היתר, קובע נהלים לביטול עסקאות בשל פגם במוצר, אי התאמה בין המוצר או השירות למה שנמסר, אי אספקת מוצר או שירות התקנות מונות רשימה מפורטת וסגורה של מוצרים לגביהם ניתן לבטל את העסקה, התנאים לביטול העסקה ולקבלת החזר כספי. אריק סיני שר לאונרד כהן. לאונרד כהן, אחד היוצרים המשפיעים בעשורים האחרונים, פרסם 26 אלבומים, האחרון שבהם יצא לפני שבועות ספורים. כהן לא היה אז זמר מוכר בארץ, אך לוי היה מעריץ שלו ולכן זיהה אותו. ובחצות, העששית בחלונו, היה רושם במילונו תילי תילים. הוא אחראי על יצירות רבות ובלתי נשכחות שהן חלק מנוף המוזיקה הישראלית. לאונרד כהן מעולם לא נישא.

היינו יחד בהופעות במלחמת יום הכיפורים. פוסטים אודות לאונרד כהן שנכתבו על ידי tomerkamer. מתויג אהוד מנור, לאונרד כהן, מתי כספי. המוזיקאי והמשורר הקנדי יהודי לאונרד כהן מת בגיל 82. יחד עם מספר אמנים ישראלים, הבולט בהם הוא מתי כספי, הופיע כהן במשך חודשיים מול חיילים במוצבים בחצי האי סיני, ולקח עמו משם זיכרונות שמצאו דרכם אל מילות השירים.

דורית ראובני - מתי כספי - האתר הרשמי
דורית ראובני - מתי כספי - האתר הרשמי from matticaspi.co.il
במלחמת יום כיפור הופעתי ביחד עם לאונרד כהן במרחבי סיני. צוות הווי עם מתי כספי ואושיק לוי. מותו של כהן היה מהיר, פתאומי ושלו, ציין מנהלו של כהן. ישבנו בקפה 'פינתי' בתל אביב, מתי, אושיק, פופיק ואני והתארגנו להופעה, ואושיק אמר: יצירתו התאפיינה בביטויי רגשות עזים, במורכבות מילולית ובמטאפורות. זה בדיוק מה שעשה באחד משיריו המפורסמים ביותר, dance me to the end of love. כספי נחשב על ידי רבים לאחד המוזיקאים החשובים בתולדות התרבות הישראלית. הזמר והיוצר מתי כספי הודיע היום (רביעי) שהחליט לבטל את סיבוב הופעותיו בארץ בשל מגבלות הקורונה.

יעוץ זוגי, טיפול במשברי זוגיות ובעיות בחיי הנישואין מתוך גישה של פסיכולוגיה חיובית והסתכלות על משבר כהזדמנות לצמיחה.

לאונרד כהן מעט אדיש, אבל ברקע המוזיקה מתגברת, מלאכיות המוות המלוות את גזר הדין עוטפות את החספוס ברוך. בתקשורת דווח לא מעט פעמים על בריאותו המעורערת ועל השמועות שהוא חלה במחלת הסרטן. במקום לחגוג 20 שנה לספרות זולה כמו אדם מן היישוב, אני חוגג 20 שנות לאונרד כהן. כהן לא היה אז זמר מוכר בארץ, אך לוי היה מעריץ שלו ולכן זיהה אותו. לשמע הפקודה, הם התיישבו על המסלול ואני ליוויתי את לאונרד כהן ששר את שירו 'כמו ציפור על חוט תייל'. ישראלי, יהודי, מילים ששרות עם הלב, ביצוע שנוגע בנשמה. אריק סיני שר לאונרד כהן. ב1996 קיבל את השם ההודי ג'קאן (שקט). המלחמה אליה נקלע ריגשה אותו כמובן מאד. החוויה שעבר בימי המלחמה השפיעה עליו ונתנה לו השראה לכתיבת עוד שירים. צד א' צד ב' (1978) מילים: מלחמת יום כיפור הביאה אותו לשיר לפני חייליים במוצבים בסיני. הלילה פורסמה בעמוד הפייסבוק שלו הודעה רשמית על מותו:

כספי נחשב על ידי רבים לאחד המוזיקאים החשובים בתולדות התרבות הישראלית מתי כספי. אריק סיני שר לאונרד כהן.

Posting Komentar

0 Komentar